Sales en marketing krijgen steeds meer overlapping met elkaar, met als gevolg dat de rol van sales aan het veranderen is. Onze blended training Social Selling leert salesmedewerkers hoe ze mee kunnen komen met deze veranderingen én hoe ze succesvol blijven in hun vakgebied!
Wat is Social selling?
Social selling is een verkoopstrategie waarbij verkopers social media inzetten om meer leads te genereren en relaties op te bouwen en te onderhouden met (potentiële) klanten. In plaats van traditionele verkoopmethoden zoals koude acquisitie, draait social selling om het creëren van waardevolle interacties en het delen van relevante content om vertrouwen op te bouwen. Social selling levert interessante én hoge resultaten op voor sales professionals. Uit onderzoek van LinkedIn blijkt namelijk dat sales professionals die tijd investeren in social media 64% van hun doelstellingen/quota behalen, in vergelijking met slechts 49% voor professionals die geen social media inzetten. Een goede reden om social selling in jullie salesteam toe te gaan passen, toch?
Trainingsopbouw
De blended training bestaat uit vijf microlearnings waarin de salesmedewerkers direct in actie komen en zowel praktijk en theorie combineren:
- Rol van leadgeneratie: Leer hoe marketing en sales elkaar kunnen versterken en word een autoriteit in je vakgebied.
- De juiste focus: Identificeer de juiste klanten en contactpersonen en benadruk je toegevoegde waarde.
- In beeld komen en blijven: Bouw relaties op door interactief te reageren op posts en de aandacht te trekken.
- Linken en opt-in: Verkrijg effectief toestemming voor het delen van informatie en krijg meer opt-ins.
- Je eerste live contact: Bereid je goed voor en maak het eerste contact gemakkelijker dankzij je online aanwezigheid.
De microlearnings worden ondersteund door verdiepende workshops, waarin praktische voorbeelden worden uitgewisseld en tips van experts. Salesmedewerkers worden gedurende een half jaar ondersteund. Hierdoor wordt er niet alleen gepraat over social selling, maar wordt het ook écht toegepast. Met deze blended training bereikt jouw organisatie meer (online) contacten en leads, betere relaties met klanten, groei in conversie en een verkorting van de salescyclus.
Dit programma duurt 8 weken, waarin 1 kick-off, 4 workshops en 1 eindpresentatie plaatsvinden.
Meer weten over deze training? Vraag een offerte aan voor de training of neem contact met ons op.