Verhogen leverbetrouwbaarheid

8 dagdelen

DUUR

Incompany

LOCATIE

Hoe staat de klant écht centraal in het midden van rijen containers, stapels pallets en orderregels? In de training ‘Verhogen leverbetrouwbaarheid’ worden processen per afdeling aangepakt om de uitleveringsgraad te verhogen! Er wordt actief gestuurd op factoren die een team kan beïnvloeden, zoals het voorkomen van 0-picks, terugdringen van backorders en het verlagen van het aantal retourorders. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan samenwerken met de andere schakels van de supply chain, zodat er gezamenlijk een optimale klantervaring wordt bereikt!

leverbetrouwbaarheid verhogen

Deze training helpt met het creëren van bewustwording op een afdeling binnen vier stappen. Het team wordt bewust van de eigen prestaties, sturen hier samen op, gaan aan de slag met verbeteracties en houden samen de kwaliteit ook vast. En dat alles vanuit het perspectief van jullie klant! Maar welke vier stappen neem je hiervoor door?

Stap 1: Klantbeleving
Er zijn zoveel zaken die invloed hebben op de klantbeleving: de juiste bestelling geleverd krijgen, goede retourafhandeling en veel meer! Een klant gaat er standaard vanuit dat dit allemaal goed gaat. Daarom hebben fouten veel invloed en is het dus super belangrijk dat je zo’n foutloos mogelijk klantbeleving hebt.

Stap 2: Klantgericht organiseren
In de logistiek ben je altijd druk met van alles, waardoor medewerkers het hectisch kunnen vinden. Toch is het belangrijk om de klant achter de order te blijven zien. In dit hoofdstuk wordt er nagedacht over klantgericht organiseren, en denken en handelen vanuit de klant.

Stap 3: Meten
Wanneer doen collega’s het werk samen goed? En hoe kan dit gemeten worden? Welke meetgetallen kunnen er gebruikt worden en hoe wordt er dan gescoord? Allemaal belangrijke onderdelen om goed in de gaten te houden!

Stap 4: Kwaliteitsstandaarden

Het is nu duidelijk wat er gemeten kan worden, nu is het tijd om de standaarden vast te stellen! Zo kan er immers echt gemeten worden hoe jullie samen de leverbetrouwbaarheid gaan verhogen!

Meer weten over deze training? Vraag een offerte aan voor de training of neem contact met ons op.

 

Trainen bij Human Talent Group

Medewerkers zijn de belangrijkste succesfactor binnen een bedrijf, daarom wil ik hen helpen groeien. Zodra zij zich bewust worden van hun eigen vermogen om resultaten te beïnvloeden, gebeuren er mooie dingen in een bedrijf. In mijn trainingen help ik dat op gang te zetten.

Meer trainingen

Die je misschien ook interessant vindt

bijverkoop training
Groothandel

Bijverkoop

Salesmedewerkers in staat stellen om de waarde van een enkele verkoop te vergroten? Tevredenheid van klanten te verhogen? Behoeften en

Lees verder
gastvrijheid training
Alle sectoren

Gastvrijheid

Het thema gastvrijheid is ontzettend ‘hot’. Organisaties die hoog scoren op gastvrijheid, functioneren in alle opzichten beter! De tevredenheid onder

Lees verder