Hoe staat de klant écht centraal in het midden van rijen containers, stapels pallets en orderregels? In de training ‘Verhogen leverbetrouwbaarheid’ worden processen per afdeling aangepakt om de uitleveringsgraad te verhogen! Er wordt actief gestuurd op factoren die een team kan beïnvloeden, zoals het voorkomen van 0-picks, terugdringen van backorders en het verlagen van het aantal retourorders. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan samenwerken met de andere schakels van de supply chain, zodat er gezamenlijk een optimale klantervaring wordt bereikt!
Deze training helpt met het creëren van bewustwording op een afdeling binnen vier stappen. Het team wordt bewust van de eigen prestaties, sturen hier samen op, gaan aan de slag met verbeteracties en houden samen de kwaliteit ook vast. En dat alles vanuit het perspectief van jullie klant! Maar welke vier stappen neem je hiervoor door?
Stap 1: Klantbeleving
Er zijn zoveel zaken die invloed hebben op de klantbeleving: de juiste bestelling geleverd krijgen, goede retourafhandeling en veel meer! Een klant gaat er standaard vanuit dat dit allemaal goed gaat. Daarom hebben fouten veel invloed en is het dus super belangrijk dat je zo’n foutloos mogelijk klantbeleving hebt.
Stap 2: Klantgericht organiseren
In de logistiek ben je altijd druk met van alles, waardoor medewerkers het hectisch kunnen vinden. Toch is het belangrijk om de klant achter de order te blijven zien. In dit hoofdstuk wordt er nagedacht over klantgericht organiseren, en denken en handelen vanuit de klant.
Stap 3: Meten
Wanneer doen collega’s het werk samen goed? En hoe kan dit gemeten worden? Welke meetgetallen kunnen er gebruikt worden en hoe wordt er dan gescoord? Allemaal belangrijke onderdelen om goed in de gaten te houden!
Stap 4: Kwaliteitsstandaarden
Het is nu duidelijk wat er gemeten kan worden, nu is het tijd om de standaarden vast te stellen! Zo kan er immers echt gemeten worden hoe jullie samen de leverbetrouwbaarheid gaan verhogen!
Meer weten over deze training? Vraag een offerte aan voor de training of neem contact met ons op.