In de blended training ‘Winstgevend Verkopen’ worden salesmedewerkers begeleidt bij het ontdekken van een effectieve aanpak over het omgaan met prijsdruk. Er worden diverse onderwerpen behandeld waardoor salesmedewerkers beter in staat zijn om de propositie te waarderen, klanten beter te begrijpen en verkoopstrategieën te verbeteren!
Niet iedere klant is gevoelig voor de prijs. Integendeel, voor slechts een klein percentage is het uiteindelijk de doorslaggevende factor. Er zijn veel andere drijfveren die de keuze van de klant bepalen. Er zijn een aantal aspecten die helpen bij het verbeten van de verkoopstrategie. Zoals het verschuiven van de focus van de prijs naar de waarde. Op deze manier ontstaat de mogelijkheid om je te onderscheiden van de concurrenten en een loyale klantenkring op te bouwen. Daarnaast is het van groot belang om te bepalen welke klantgroepen het meest waardevol zijn voor jullie bedrijf en zorgt het vaststellen van de juiste prijsstrategie voor het behalen van winstgevende verkopen.
Resultaten
De blended training ‘Winstgevend Verkopen’ stelt salesmedewerkers in staat om:
- De waarde van de propositie effectief te communiceren
- Klanten beter te begrijpen
- Prijsstrategieën te optimaliseren
- De waarde van de prijs overtuigend te verkopen
- Cross-selling/upselling toe te passen.
Hierdoor kunnen salesmedewerkers beter inspelen op de behoeften van de klant. Na het volgen van onze training kunnen de salesmedewerkers makkelijker prijsdruk weerstaan, marges beschermen en winstgevende verkoopresultaten behalen.
Dit wordt bereikt binnen 8 weken, waarin 1 kick-off, 4 workshops en 1 eindpresentatie plaatsvindt.
Meer weten over deze training? Vraag een offerte aan voor de training of neem contact met ons op.